Wednesday, May 03, 2006





































































Bencana Alam di DUN Parit Raja

Pada 30hb April 2006, pada jam 4.10 petang, telah berlaku satu ribut yang agak besar yang melanda di beberapa buah kampung di sekitar DUN Parit Raja. Antara kampung yang terlibat adalah Kampung Parit Raja Darat, Parit Surau, Kg Parit Lapis Seri Dalam, dan Parit Rostam. Akbiat dari bencana ini, banyak rumah-rumah penduduk telah rosak teruk. Dianggarkan lebih kurang 20 buah rumah terlibat dan 8 buah rumah dilanda rosak yang amat teruk.

Sejajar dengan itu, pada 1 Mei 2006, UNIT AMAL JOHOR telah mengerahkan seramai 40 orang ahlinya untuk turun bertemu mangsa dan menghulurkan bantuan kepada mangsa yang terlibat. Bantuan yang diberikan adalah berbentuk kewangan kepada 8 buah rumah yang rosak teruk (hasil dari derma kilat yang dilakukan pada hari itu) dan juga bantuan tenaga yang dihulurkan dalam program Gotong Royong Perdana.

Turut bersama menyaksikan program Gotong Royong tersebut adalah ADUN Parit Raja, YB Aziz Kaprawi dan beberapa ahli exconya. Sehubungan itu, beliau telah membuat kenyataan akhbar untuk mewujudkan satu 'Briged Bencana Alam' di bawah seliaan beliau.

No comments: